Opada prodaja automobila srednje klase

Bez autora
Dec 19 2010

Stručnjaci procenjuju da će ove godine biti prodato 25 odsto automobila manje nego prošle. Interesantno je da je prodaja ekskluzivnih automobila, kao i onih najjeftinijih, povećana, a automobila srednje klase smanjena 20 do 30 odsto. To je rezultat krize i sledeća godina će biti još teža i za uvoznike, a i za one koji kupuju automobile. Prošle godine, na srpskom tržištu prodato je oko 45.000 automobila, dok će ove godine prodaja jedva dostići 36.000, od čega su 11.000 domaći automobili marke "punto". Pad prodaje evidentan je ne samo u Srbiji, već i u okruženju. Hrvatsko tržište zabeležiće pad od 44, bugarsko od 36, mađarsko od skoro 50 odsto. U krizi se, ipak, najbolje prodaju najluksuzniji automobili, pa tako BMW ove godine u Srbiji beleži porast prodaje za šest odsto.

Opada prodaja automobila srednje klaseOve godine, zbog ekonomske krize, prodato je 25 odsto automobila manje nego prošle godine.

Prodaja ekskluzivnih i najjeftinijih automobila povećana, a onih srednje klase 20 do 30 odsto manja.

Stručnjaci procenjuju da će ove godine biti prodato 25 odsto  automobila manje nego prošle. Interesantno je da je prodaja ekskluzivnih automobila, kao i onih najjeftinijih, povećana, a automobila srednje klase smanjena 20 do 30 odsto.

Ekonomisti kažu da je to rezultat krize i da će sledeća godina biti još teža i za uvoznike, a i za one koji kupuju automobile.

Prošle godine, na srpskom tržištu prodato je oko 45.000 automobila, dok će ove godine prodaja jedva dostići 36.000, od čega su 11.000 domaći automobili marke "punto".

Pad prodaje evidentan je ne samo u Srbiji, već i u okruženju. Hrvatsko tržište zabeležiće pad od 44, bugarsko od 36, mađarsko od skoro 50 odsto. U krizi se, ipak, najbolje prodaju najluksuzniji automobili, pa tako BMW ove godine u Srbiji beleži porast prodaje za šest odsto.

"Tokom 2010. godine, primetili smo dalju polarizaciju, tako da ljudi kupuju jeftine i skupe automobile. Krivulja tražnje, koja je ranije bila u obliku zvona, sada se pretvara u oblik slova 'U'. Tako da imamo najveću tražnju najskupnjih i najjeftinijih automobila", rekao je Rajko Mandić iz kompanije "BMW Fiat Honda Delta auto".

Ekonomista Milan Kovačević kaže da automobile kupuje onaj ko ima dovoljno novca, a to su obično najbogatiji ljudi, koji ne obraćaju pažnju na cenu. Neki ljudi, međutim, vezani su za automobil, jer ne mogu drugačije da posluju i opstanu i oni kupuju najeftinije automobile.

Uvoznici kažu da će sledeća godina biti još teža. Slede otkazi i smanjenje troškova. Snižavanja cena neće biti, iako je carina pala, jer će za taj popust morati da se plati ekološka taksa za recikliranje.

"Sledeće godine, kamate neće padati, plate neće rasti, a cene vozila ne mogu da padaju" kaže Dušan Đurašević iz "Eurosumora Beograd".

Udruženje uvoznika, i pored ekonomske krize, ipak je odlučilo da u martu održi tradicionalni Sajam automobila u Beogradu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik